™══¤۩۞۩??۩۞۩¤══™

Senin, 12 November 2012

P u i s i . d a n . L a g u . u n t u k . A k U
UNTUK WIWIK AKU CINTA KAMU BANGET ILOVE
Hanya dirimu yang ku cinta Takkan membuat aku jatuh cinta lagi Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku Walau ku tahu kau tak sempurna Takkan membuat aku jauh darimu Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku Walau ku tahu kau takkan sempurna Takkan membuat aku jauh darimu Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku A Song by MOTIF BAND Posted by mr reef at 9:47 AM Doaku Untukmu Sayang Kau mau aku apa Pasti kan ku beri Kau minta apa Akan ku turuti Walau harus aku terlelap dan letih Ini demi kamu sayang Aku tak akan berhenti Menemani dan menyayangimu Hingga matahari tak terbit lagi Bahkan bila aku mati Ku kan berdoa pada Ilahi Tuk satukan kami di syurga nanti Tahukah kamu apa yang ku pinta Di setiap doa sepanjang hariku Tuhan tolong aku Tolong jaga dia Tuhan aku sayang dia Aku tak akan berhenti Menemani dan menyayangimu Hingga matahari tak terbit lagi Bahkan bila aku mati Ku kan berdoa pada Ilahi Tuk satukan kami di syurga nanti Aku tak akan berhenti Menemani dan menyayangimu Hingga matahari tak terbit lagi Bahkan bila aku mati Ku kan berdoa pada Ilahi Tuk satukan kami di syurga nanti A Song by WALI BAND Posted by mr reef at 9:45 AM WEDNESDAY, SEPTEMBER 12, 2012 Aku penanti setia Aku penanti setia akan ku tunggumu setiap masa setiap saat setiap ketika walau tiada tempoh masa Aku penanti setia selagi hayat masih berusia dalam tidur maupun jaga tidak hilang bayangmu di minda Aku penanti setia setia menanti di ruang masa menanggung derita tidak mengapa bahagia akan menanti kita Aku penanti setia sanggupku korbankan segala nyawa sebagai bukti tanda setia buat tuan puteri jemala kekanda Aku penanti setia mengharap ditakdirkan jodoh kita yang ditunggu-tunggu kan datang tiba moga bahagia di akhiran hendaknya Semoga segala usaha kita Semoga segala rindu kita Semoga segala cinta kita akan diakhiri dengan bahagia Selamanya..... Amin... InsyaAllah.. Created by (c) mr.reef on 22.07.2012 Posted by mr reef at 9:02 PM FRIDAY, AUGUST 31, 2012 Janji Demokrasi Malam amatlah indah walaupun kalbu masih terdera, kita terpaksa menyambut senyum demokrasi yang lara. Dataran Merdeka tak lagi dipupuk gah sejarahnya kerana tak digalak ia untuk lebih bersejarah. Kini di mana-mana sajalah Dataran Suara kita! Angin sejarah yang tulen kini makin berhembus kencang mencanda panji negara yang berkibar girang dan garang; dan seragam gelombang kuning – diri kita yang sejati – menghimpun azam dan tekad untuk tulus damai berbakti, menjeritkan: Janji Demokrasi, ya, Janji Demokrasi! Kita mulai dihindar untuk mengalir ke Dataran; di mana sajalah kini kita rai kemerdekaan. Kita enggan menjadi wira ciplakan di dalam mimpi. Kita laungkan jerit senyaringnya: “Janji Demokrasi!” sehinggalah janji itu turut menjeritnya sendiri! A poem by Pak Samad Posted by mr reef at 4:26 PM MONDAY, AUGUST 13, 2012 Sabarlah Duhai Hati Sabarlah duhai hati janganlah berduka lagi masih ada esok menanti suria akan terus menyinari Sabarlah duhai hati ikut hati mati jadi banyakkan dekatkan diri pada yang satu, padamu ilahi Sabarlah duhai hati di sini daku menanti akan tiba dinihari hari-hari yang secerah matahari Sabarlah duhai hati hati-hati menjaga hati eloklah selalu dimanjai jangan biar ia dilukai Sabarlah duhai hati lagi-lagi di Ramadhan mulia ini sedarlah keinsafan diri terus hidup berpaksikan ilahi (c) REEF.13.08.2012. Posted by mr reef at 9:51 PM TUESDAY, JULY 31, 2012 senyum itu saat ini hatiku leka seketika menatap gambar wajah adinda yang sentiasa buatku senyum sahaja terkenang dikau wahai adinda kau sentiasa pamerkan ayumu kau sentiasa serlahkan gembira itu senyummu buatku terpaku terbayang bayang setiap waktu hati mana yang kan tertawa hati mana yg kan senyum gembira melihat ayu senyummu itu melihat comelnya tersipu malu sesuatu yang buatku terleka bila adinda di depan mata hadiahkan segar mata kekanda bagai dunia kanda yang punya dinda yang kanda puja sentiasalah berada di sisi kanda dalam duka dalam ketawa hilangkan nestapa hadirkan ceria kerana adinda kanda gembira walau berduka kau sentiasa ada menemani setiap saat bersama sesungguhnya senyum itu membawa bahagia (c) reef. 31072012. Posted by mr reef at 9:54 PM MONDAY, JULY 30, 2012 Rindu Ini Membaca puisi cinta..puisi rindu termangu hati ini lagi merintih rindu yang satu menahan kalbu hakiki Hati jiwa ini andai dimengerti Merintih merindu sepi Kalam yang satu dibasahi Menyapa hati agar kian bersemi Alam.. Pujuklah hati ini Bulan.. Sejukkan jiwa ini Hujan.. Limpahkan rinduku ini Saat berdetik terus detik alam terus sunyi merisik bulan kan terus berbisik Menunggu hujan turun rintik Angin tolong sampaikan rindu ini Buat adinda si jantung hati Dialah penyeri dialah ilham hati Moga sempurna kalbu kandamu ini (C)
TREMOZ KESEPIAN BANGET
Posted by mr reef at 9:45 PM Older Posts Home Subscribe to: Posts (Atom) For Mobile

Tidak ada komentar:

Posting Komentar